Centru de evaluare

Este folosit pentru identificarea nevoilor de dezvoltare, pentru promovare sau ca instrument de evaluare in cadrul proceselor de selectie.

Pe baza rezultatelor obtinute in urma aplicarii centrelor de evaluare managementul va avea o imagine independenta despre potentialul fiecarui participant de a obtine performante ridicate pe o pozitie ierarhic superioara, de a se dezvolta folosind aceste informatii si pentru a realiza planul de cariera pe termen lung. Este o metoda foarte buna pentru identificarea timpurie a managerilor de top, dar si pentru identificarea nevoilor de dezvoltare pentru a atinge standardele cerute de companie in alte posturi decat cea pe care persoana evaluata o ocupa.

Pentru cei evaluati prin centrele de evaluare, experienta participarii la un centru de evaluare construit si croit dupa activitatea companiei, este foarte edificatoare ca imagine generala despre post si despre companie. Gradul de acceptare al planului de dezvoltare este de asemenea foarte ridicat, pentru ca: interactiunea cu ceilalti participanti il pune in fata cu ce inseamna o performanta mai buna, si modul in care aceasta impacteaza rezultatele finale proprii.

Avantajele centrului de evaluare sunt:

  • Stabilirea clara a necesitatilor de instruire,
  • Evaluarea acurata a personalului, ceea ce determina mai putine ocazii de a lua o decizie gresita,
  • Utilizarea mult mai eficienta a resurselor umane si reducerea fluctuatiei cauzata de performanta slaba sau de identificarea prea tarzie a potentialului prezent,
  • Facilitarea urmaririi obiectivelor comune de catre managerii de linie si membri departamentelor prin managementul si comunicarea eficienta.

Centrul de evaluare:

este un sistem de evaluare unic si adaptabil pentru evaluarea angajatilor, raportat la dimensiunile locului de munca precum si la mediul organizational. Reduce perioada de timp pentru selectie si evaluare, identificand competentele si abilitatile precum si compatibilitatea cu locul de munca. In cadrul organizatiei pot fi descoperite noi talente, angajati care pana acum aveau un rol in organizatie, dar nu aveau posibilitatea de a-si evidentia abilitati care aduc plus valoare companiei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

14 − nine =